قطره باران

برای درج و روایت مطالب ادبی

قطره باران

برای درج و روایت مطالب ادبی

شعر هایی به لهجه ی اصفهانی

      

 

 

 

 

 

 

 کوچه ی آشتی

نیمی شِد یه پنجره تو کوچه آشتی واکونی

اِز لبی تارومیا اِسمی منا صدا کونی

سردا می ندازی پاین دلم براد یُخته میشِد

نیمی شد زیر چشییم شُدش به من نیگا کونی

مِثی کفتر پِریدی از سری دوشی دیفالا

پس همینجوری می خواسی منا تورئ ما کونی

منی که همش براد این در و اون در می زدم

می باد این جوری دساما تو حنا کونی

 من بایس میونی مردابی شبا جون بکنم

تو می باد تو حوضی نقره ای سحر شنا کونی

من بایس هر جا می ری عصایی دسی تو باشم

تو می باد میونی را دسی منا عصا کونی

راس می گوی دوسدا بشناس نیمی خواد اشک بی ریزی

نیمی خواد نصفی شبی مردوما زابرا کونی

محلد نیمی زارم بلکی خودد از رو بری

شایدم یه پنجره تو کوچه آشتی واکونی

       شرشری بارون                                                        

 سرما به پیشوازی زمسون می یاد

سرتاسری محله بارون می یاد

دیفالی خونه یواش یواش خیس می شد

شرشری بارون از تو نودون می یاد

کف می زنن درختا با رقصی باد

چنقذه امرو بادا تیفون می یاد

یه گربه خاکی می پرد تو خونه

ننم می گد حکمنی مهمون می یاد

بشش می گم چنقذه ساده ی ننه

کی شومیه از خونه بیرون می یاد

اما اونی که الای تصدقش شم

اگه بیاد تو تنی من جون می یاد

 رویی درختا اینقذه پر نگو

اوی غِلاغه بوگو بیبینم اون می یاد

غِلاغه می گد این چیزا کشکس عامو

به فکری نون باش که زمسون می یاد.

                                                     زنده یاد جمشیدیان

نظرات 2 + ارسال نظر
رعنا شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:56 ب.ظ

khili ghashang
va shoma khanom ba salighei hastid ke in sher ra entekhab kardeid

rana abasi sevom dabirestan sharif vaghefi

پریناز جمعه 17 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:41 ب.ظ http://www.ama_eshgh.persianblog.ir

سلام خیلی قشنگ بود. لطفا بازم از اینا بنویسید ممنون. خوشحال میشم به وب من هم سر بزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد