قطره باران

برای درج و روایت مطالب ادبی

قطره باران

برای درج و روایت مطالب ادبی

کنکوری ها

اگر داوطلبی در کنکور قبول نشد ٬ هیچ تقصیری ندارد ٬چون سال فقط ۳۶۵ روز است در حالی که:

۱) در سال ۵۲ جمعه داریم ٬و همه می دانند که جمعه ها برای استراحت است به همین دلیل ۳۱۳روزباقی می ماند.

۲) حداقل ۵۰ روز مربوط به تعطیلات تابستان است که به دلیل گرمای هوا مطالعه ی دقیق برای یک فرد نرمال مشکل است٬ بنابراین ۲۶۳ روز باقی می ماند.

۳) در هر روز ۸ساعت خواب برای بدن لازم است ٬که جمعا ۱۲۲ روز می شود٬ بنابراین ۱۴۱ روز باقی می ماند.

۴) اما سلامتی جسم و روح روزانه یک ساعت تفریح می طلبد که جمعا ۱۵روز می شود پس۱۲۶روز باقی می ماند.

۵)طبیعتا ۲ ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل ۳۰ روز می شود پس ۹۶ روز باقی می ماند.

۶) ۱ ساعت در روز برای گفتگو و تبادل نظر به صورت تلفنی لازم است چرا که انسان موجودی اجتماعی است٬ این خود ۱۵ روز می شود بنابراین ۸۱ روز باقی می ماند.

۷) روزهای امتحان ۳۵ روز از سال را به خود اختصاص می دهند پس ۴۶ روز باقی می ماند.

۸) تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم ۳۰ روز در سال هستند ٬پس ۱۶ روز باقی می ماند.

۹) در سال شما ۱۰ روز را به بازی می گذرانید٬ پس ۶ روز باقی می ماند.

۱۰) حداقل ۳ روز به بیماری طی می شود٬ و ۳ روز باقی می ماند.

۱۱) سنما رفتن و سایر امور شخصی هم ۲ روز را در بر می گیرد ٬ پس ۱ روز باقی می ماند.

۱۲) ۱ روز باقی مانده همان روز تولد شماست٬ چگونه در چنین روزی می توان درس خواند.

نتیجه ی اخلاقی:

پس یک داوطلب نرمال نمی تواند امیدی برای قبول شدن در کنکور داشته باشد.

 

نظرات 4 + ارسال نظر
بهاره یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:41 ق.ظ

جملات کوتاه و خواندنی:
.
.
کلاغ و طوطی هر دو سیاه و زشت آفریده شدند طوطی شکایت کرد و خداوند او را زیبا کرد ولی کلاغ گفت : هر چه از دوست رسد نیکوست و نتیجه آن شد که می بینی .طوطی همیشه در قفس کلاغ همیشه آزاد
.
.
نخ داخل شمع از شمع پرسید : چرا وقتی من میسوزم تو آب میشی..؟شمع جواب داد مگه میشه کسی که تو قلبمه بسوزه و من اشک نریزم
.
.
بگذار گریه کنم .................نه برای تو.................... برای عشقی که مرده است بگذار گریه کنم .................نه برای تو..................برای صداقت که کمرنگ شده است بگذار گریه کنم .................نه برای تو ...................برای غمها که یکنواخت شده است بگذار گریه کنم .................نه برای تو....................برای آرزوها که از بین رفته اند بگذار گریه کنم ................نه برای تو....................برای محبت ها که ساکت شده اند بگذار گریه کنم .................نه برای تو....................برای آدمیان که بی تفاوت از این همه اند
.
.
مرگ از زندگی پرسید : " این چه حکمتیاست که باعث می شود تو شیرین و من تلخ جلوه کنم ؟! " زندگی لبخندی زد و گفت : " دروغ هایی که در من نهفته است و حقیقت هایی که تو در وجودت داری
.
.
زندگی واسه ما آدما مثل دفتر ۲۰۰ برگه اولش خوش خط مینویسی و دوست داری به اخرش برسی وسطاش خسته میشی بد خط مینویسی و هی برگه حروم میکنی اما اخرش که رسید جا کم میاری حسرت میخوری که چرا برگه هاشو حروم کردی
.
.
همیشه دلیل شادی کسی باش نه قسمتی از شادی او، و همیشه قسمتی از غم کسی باش نه دلیل غم او .اوژن استوار


ستاره یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 06:25 ق.ظ

با سلام

شکسپیر میگه : زندگی حواسشو جمع میکنه ببینه تو چی دوست داری تا دقیقا همونو ازت بگیره

اولی: امان از دست این زنها! زنم تمام دارائی ام را برداشت و رفت. دومی: خوش به حالت! زن من تمام دارائی ام رو برداشت و نرفت

ستاره پنج انتها داره.....مربع چهار انتها داره.....مثلث سه انتها داره.....خط دو انتها داره.....زندگی یک انتها داره.....خدا کنه دوستی من و تو مثل دایره بی انتها باشه

زهرا ناهیدان (پیش تجربی۳ شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:08 ب.ظ

جالب بود ولی نا امید کننده

شیما قاسمی جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام خانم میر خشتی تمام قسمتهای وبلاگتون عالی بود من شیما دوم نقاشی هنرهای زیبا پیشاپیش سال جدید رو به شما و خانواده محترمتان تبریک میگم و امیدوارم سال خوب و پر بار و سرشار از شادی و موفقیت داشته باشید . ضمنا لطافت روح شما در وبلاگ زیبایتان کاملا مشهود میباشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد